فصل دیدن توکاها ...

نویسنده: Parastegari M-Javad | تاریخ: 16 بهمن 1393 | بازدیدها: 2184

0
هر ساله در ماه آخر سال زمان خوبی برای مشاهده توکاها در اصفهان است.
در اکثر پارک های سطح شهر که درختان بلند و میوه های خوراکی که مورد علاقه توکاها هستند وجود داشته باشند میتوان آنها دید.
با گسترش ناحیه زمستان گذرانی توکاهای گلو سیاه و توکاهای باغی به بخش های مرکزی و جنوبی ایران هر ساله تعداد زیادی از این توکاها را می توان در اصفهان دید.
 
توکای باغی
 توکای باغی - رفتن به صفحه
 
 
توکای گلو سیاه
 توکای گلو سیاه - محمد جواد پرستگاری
 

 

بهترین زمان مشاهده توکاها در اصفهان از اوایل اسفند و تا هفنه پایانی این ماه است. هر ساله دو گونه توکای گلوسیاه و توکای باغی به راحتی در اطراف شهر در این فصل مشاهده می شود. هرچند که اگر در یک روز خوش شانسی هم با ما برای پرنده نگری آمده باشد امکان دیدن توکاهای سیاه نیز در این بین وجود دارد.
 
گله های 10 تا 50 تایی این توکاهای گلوسیاه که با سر و صدای خاص خود در لابه لای درختان به دنبال هم پرواز می کنند صحنه های زیبایی را برای پرنده نگری و عکاسی به وجود می آورد.
توکاهای باغی اغلب ترس کمتری نسبت به انسان دارند و راحت تر می توان آنها را مشاهده کرد. اما رفتار اجتماعی بودن را کمتر در این گونه می توان دید و معمولا به صورت تکی و یا جفت مشغول جمع آوری و خوردن میوه های قرمز هستند.
 
توکای باغی

توکای باغی - محمد جواد پرستگاری

 

توکای گلو سیاه

 توکای گلو سیاه - محمد جواد پرستگاری - 1392/12/21

 


به کلیه علاقه مندان به پرنده نگری پیشنهاد میکنم این فصل رو برای مشاهده توکاها در ایران از دست ندید. با کمی استتار و حوصله و به همراه بردن میوه های مورد علاقه توکا ها مثل سیب به راحتی میتوانید توجه این پرنده های دوست داشتنی رو جلب کنید و از تماشای آنها و عکاسی از آنها لذت ببرید.
 
 
 
 
 

موضوعات: پرنده نگری (Birdwatching), مهاجرت (Emigration)

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
 
logo-samandehi