حمام پرندگان

نویسنده: Dorostkar | تاریخ: 30 فروردین 1395 | بازدیدها: 1874

0
 

گاهی یافتن  آب  تمیز و روان برای پرندگان مشکل است و شما می توانید در این مورد به پرندگان  کمک و آنها را بمحل زندگی خود جذب نمایید.

بر خلاف غذای پرندگان که در گونه های مختلف متفاوت است ، تهیه آب برای آنها گونه های بیشتری را برای آب خوردن و استحمام جذب میکند . کافیست حمام پرندگان را در باغ یا حیاط پردرخت منزل قرار دهید ، بزودی پرندگان آنرا خواهند یافت . شما بسادگی میتوانید امکان آبخوری و حمام پرندگان را فراهم کنید  و با مشاهده آنها موجبات لذت خود و خانواده را فراهم کنید .

خصوصیات حمام مناسب پرندگان :

بهتراست عمق آن در مرکز از 7.5 سانتیمتر بیشتر نباشد و در لبه ها کم عمقتر باشد تا پرنده براحتی بتواند وارد آن شود . اگر حمام شما عمیقتر است میتوانید با گذاشتن سنگ در آن از عمق بکاهید .اینکار زحمت  شما را برای تمیز کردن و زلال نگهداشتن آب بیشتر میکند.

کف حمام  خشن:

پرندگان  راه رفتن در سطوح لیز را دوست ندارند . سطح سیمانی خوب است اما سنگین بودن آن مناسب نیست . فراهم کردن سطوح فیبری – رزینی هم سبک بوده و هم احساس امنیت به پرندگان میدهد.

ایجاد چکه آب:

صدای چکه های آب و موجهای کوچک  بخوبی پرندگان را جذب مینماید و برخی پرندگان دوست دارند زیرچکه های آب قرار گیرند .

 برای ایجاد فواره و چکه های آب ضمن استفاده از خلاقیت خودتان ، از انرژی خورشید  میتوان کمک گرفت .
 


 

 

محل قرارگیری حمام پرندگان:

حمام پرندگان باید دور از دسترس گربه ها بوده و نزدیک محل اختفای آنان نباشد . گربه ها با کمین در نزدیکی حمام پرندگان براحتی پرندگانی را که پرهایشان خیس شده را شکار میکنند . نزدیک بودن به یک درخت یا حصار به فرار پرنده کمک میکند .بهتر است حمام پرندگان روی یک ستون یا پایه باشد  که برای مشاهده از منزل و تمیز کردن آن مناسب بوده و از دسترس درنگان دور باشد . نزدیک بودن حمام  پرندگان به شیر آب برای زلال نگهداشتن  آب و تمیز کردن آن مهم است . محل قرار گیری حمام پرندگان، از محل غذاخوری پرندگان که محل فضولات آنها هم هست باید فاصله داشته باشد . تعویض آب حمام پرندگان هر چند روز و در روزهای گرم هر روز بهتر است انجام شود . استفاده از یک بروس برای جلوگیری از رشد جلبک ها مفید است .

در پایان بهترست محل حمام پرندگان جایی باشد که براحتی از داخل منزل بتوانید پرندگان را مشاهده و از آنها لذت ببرید و با عکاسی ازین صحنه ها لذت خود را ماندگار نمایید.
 
 

 
 
 

 

 

 

موضوعات: سایر (Others)

بازدید کننده عزیز, شما هنوز به عضویت سایت در نیامده اید.
پیشنهاد می کنم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید.
 
logo-samandehi